Thuis / Nieuws / bedrijfsnieuws / Verschillende veelvoorkomende eigenschappen van PP-niet-geweven stoffen
bedrijfsnieuws

Verschillende veelvoorkomende eigenschappen van PP-niet-geweven stoffen

De exacte naam van niet-geweven stof is niet-geweven stof of niet-geweven stof. Het is een soort stof die niet hoeft te worden gesponnen en weven. Het doorbreekt het traditionele textiel en heeft een korte processtroom, hoge productiesnelheid, hoge output en lage kosten. En vele andere prestatiekenmerken.

(1) Fysische eigenschappen: PP niet-geweven stof is een niet-toxisch, geurloos, melkachtig wit zeer kristallijn polymeer. Het is momenteel een van de lichtste soorten van alle kunststoffen. Het is bijzonder stabiel voor water en de waterabsorptiesnelheid in water is slechts 0,01 gedurende 14 uur. %. Het molecuulgewicht ligt tussen 80.000 en 150.000 en de vormbaarheid is goed. Door de grote krimpsnelheid zijn de originele wandproducten echter gemakkelijk te deuken, het oppervlak van de producten heeft een goede glans en is gemakkelijk te kleuren.

(2) Mechanische eigenschappen: PP niet-geweven stof heeft een hoge kristalliniteit en regelmatige structuur, dus het heeft uitstekende mechanische eigenschappen. De sterkte, hardheid en elasticiteit zijn hoger dan die van PE met hoge dichtheid (HDPE). Het opvallende kenmerk is de weerstand tegen buigvermoeidheid (7×10^7) tijden van openen en sluiten zonder schade. De droge wrijvingscoëfficiënt is vergelijkbaar met die van nylon, maar is niet zo goed als nylon bij oliesmering.

(3) Thermische prestaties: PP-niet-geweven stof heeft een goede hittebestendigheid, het smeltpunt is 164 ~ 170 en producten kunnen worden gesteriliseerd bij temperaturen boven 100 . Geen vervorming bij 150°C zonder externe kracht. De brosheidstemperatuur is -35 , brosheid zal optreden onder -35 ℃ en de hittebestendigheid is niet zo goed als PE.

(4) Chemische stabiliteit: PP niet-geweven stof heeft een goede chemische stabiliteit. Behalve dat het wordt gecorrodeerd door zuur, is het relatief stabiel voor andere chemische reagentia, maar alifatische koolwaterstoffen met een laag molecuulgewicht en aromatische koolwaterstoffen kunnen PP non-woven maken. Het doek wordt zachter en zwelt op, en de chemische stabiliteit ervan verbetert met de toename van de kristalliniteit. Daarom is PP-niet-geweven stof geschikt voor het maken van Russisch-Chinese chemische pijpleidingen en fittingen en heeft het goede anticorrosieve effecten.

(5) Elektrische eigenschappen: niet-geweven stoffen hebben uitstekende hoogfrequente isolatie-eigenschappen. Omdat het nauwelijks water opneemt, worden de isolatie-eigenschappen niet beïnvloed door vochtigheid, hebben ze een hogere diëlektrische coëfficiënt en kunnen ze worden gebruikt om hittebestendige stoffen te maken als de temperatuur stijgt. De elektrische isolatieproducten hebben een hoge doorslagspanning en zijn geschikt voor elektrische accessoires. Goede weerstand tegen spanning en boog, maar hoge statische elektriciteit, gemakkelijk te verouderen in contact met koper.

(6) Weerbestendigheid: niet-geweven stoffen zijn erg gevoelig voor ultraviolette stralen. Het toevoegen van zinkoxide-thiopropionzuurdilauraat, roetachtige melkwitte vulstoffen, enz. kan de verouderingsbestendigheid verbeteren.

Aangezien de vraag naar vliesstoffen blijft groeien, heeft de vliesstofindustrie in de toekomst nog steeds een groot groeipotentieel.3

*We respecteren uw vertrouwelijkheid en alle informatie is beschermd.3